• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 14 دی 1399
کد مطلب : 120764
+
-

کیوسک/ هفته نامه اکونومیست [انگلیس]/ جایگاه انگلیس در جهان


مجله اکونومیست، گزارش اصلی این شماره خود را به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اختصاص داده است. اکونومیست نوشته است اکنون انگلیس یک کشور تنها در میانه دریای جهان است و باید تعیین کند چه نقشی در جهان داشته باشد.

روزنامه نیویورک تایمز [آمریکا]
تغییر استراتژی دریایی آمریکا علیه ایران


روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به خروج ناو هواپیمابر «یواس‌اس نیمیتز» و ناوگروه همراهش از آب‌های خلیج‌فارس پرداخته و آن ‌را نشانه تغییر استراتژی دریایی آمریکا در قبال ایران دانسته است. نیویورک تایمز نوشته که این اقدام آمریکا در آستانه سالگرد ترور سردار سلیمانی با هدف تنش‌زدایی انجام شده است. نیمیتز تنها ناو هواپیمابر در منطقه بود.

روزنامه تایمز [انگلیس]
آکسفورد هفته‌ای 2میلیون دوز واکسن تولید می‌کند


دانشگاه آکسفورد انگلیس و شرکت داروسازی آسترا زنکا سوئد که با هم در تولید واکسن کرونا همکاری می‌کنند اعلام کرده‌اند؛ ظرفیت خود را به‌گونه‌ای افزایش خواهند داد که هر هفته 2میلیون دوز واکسن تولید کنند. انگلیس مجوز تزریق این واکسن را صادر کرده، اما تولیدکنندگان نتوانسته‌اند تعهد خود را در هفته اول عملی کنند. تاکنون 530هزار دوز از واکسن آکسفورد در اختیار دولت انگلیس قرار گرفته است.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
مهاجران آفریقایی؛ بردگان قاچاقچیان طلا


جنگ، فقر و ناامنی، سال‌هاست که بخش قابل‌توجهی از مناطق مرکزی قاره آفریقا را به جولانگاه گروه‌های مسلح و قاچاقچیان تبدیل کرده است. روزنامه العربی الجدید در گزارش ویژه خود از مناطق صحرایی میان لیبی، نیجریه و چاد از وضعیت مهاجران آفریقایی خبر داده است؛ مهاجرانی که بارؤیای سفر به اروپا از کشورهای خود خارج شده‌اند، اما حالا برای قاچاقچیان طلا به‌منظور کشف و استخراج طلا، زمین را حفاری می‌کنند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید